Δεν γνώριζε ποτέ τι θα ειπεί αντιλογία ή άρνησι στην υπηρεσία που ο ηγούμενος και οι προεστοί του ώριζαν, αλλά πάντοτε πρόθυμος είχε μάθει τις δύο κυριώτερες λέξεις που έχει η γλώσσα της Καλογερικής, η μία είναι το "Ευλόγησον" και η άλλη είναι το "να είναι ευλογημένο" μέσα σ'αυτό το λεξικό περικλείεται ολόκληρη η Καλογερική, εκείνος που προβάλλει για τον άλφα ή βήτα λόγο αντιρρήσεις και προφασοδικαιολογίες, εκείνος καπηλεύεται τη σωτηρία του και δε βρίσκεται στα πλαίσια της υπακοής, όταν αυτός μόνος του διαλέγει σε ποιό διακόνημα θα πάει και που θα υπηρετήσει, αυτός δεν έχει καμία σχέσι με την πραγματική Καλογερική. Ενώ ο ευλογημένος αυτός όσιος Λεόντιος βρήκε με την αυταπάρνησι και την υπακοή το δρόμο της σωτηρίας και του αγιασμού.
Προείδε και προείπε το θάνατό του και άφησε για παράδειγμα, στους επιγενόμενους, τη ζωή του. Του οσίου τούτου το λείψανο, όταν το μετέφεραν στο Κοιμητήρι για να το ενταφιάσουν, έβγαλε άγιο μύρο με άρρητη ευωδία, για τούτο λέγεται μυροβλήτης.
Αυτοί οι δύο πατέρες (Οσιος Λεόντιος και Άγιος Νήφων), με τη ζωή τους μας έδειξαν τον αληθινό δρόμο, που πρέπει εκείνος που θέλει να σωθεί να ακολουθήσει. Το παράδειγμα των οσίων τούτων και θεοφόρων Πατέρων μιμήθηκαν και μέχρι σήμερα μιμούνται, ασκούνται και γυμνάζονται πολλοί Μοναχοί και Πατέρες σε όλες τις ιερές Μονές του Αγίου Όρους. Έτσι και η Μονή αυτή ανέδειξε πολλούς άλλους αγίους και αγωνιστές Μοναχούς, όπως ο πατήρ Ισαάκιος, ο πατήρ Λάζαρος και άλλοι πολλοί, τους οποίους ο Κύριος και Θεός των όλων γνωρίζει.